W jaki sposób „przywiązać” klienta do marki?

Budowanie lojalności wśród klientów ma obecnie szczególne znaczenie – to właśnie w ten sposób firma może uzyskać efektywną przewagę nad konkurencją i zwiększyć swoje zyski niezależnie od tego, w jakiej działa branży.

Wielu przedsiębiorców myśli, że o klientów może konkurować jedynie niskimi cenami. Rzeczywiście, mają one obecnie duże znaczenie, ponieważ nie lubimy przepłacać, ale z drugiej strony nie są także czynnikiem decydującym.

Warto jednak wskazać, że istnieje grupa klientów, którzy są w stanie zapłacić więcej wtedy, gdy czują się związani z daną marką. Jak można zatem „przywiązać” klienta do marki?

Postaw na częsty kontakt

Podstawową zasadą budowania lojalności pomiędzy marką a klientem jest częsty kontakt. Najprościej kontaktować się z klientem przez e-maile, ale również można robić to telefonicznie przez SMS-y czy listownie. Częsty kontakt powoduje, że pamiętamy o marce i częściej ją wybieramy.

Wybierz personalizację

Udowodniono, że spersonalizowane wiadomości działają o wiele lepiej niż te, które nie są kierowane do konkretnych odbiorców. Zatem przy rachunkach, e-mailach i innych wiadomościach warto umieszczać dane odbiorcy – wtedy poczuje się on wyróżniony i lepiej związany z marką.

Przekazuj ciekawie informacje i angażuj

Przy kontakcie z klientem warto nie tylko przekazywać mu informacje o najnowszych rabatach czy promocjach, ale również ciekawe porady. Content marketing, czyli marketing treści ma w tym kontekście duże znaczenie. Warto także angażować klientów – zachęcać do wyrażania własnego zdania, włączenia się do rozmowy.

Nagradzaj klienta

Duże znaczenie w „przywiązaniu” klienta do marki ma także jego nagradzanie. Możemy zrobić to najprościej z wykorzystaniem programów lojalnościowych, także wspieranych przez ZenCard – wszechstronne narzędzie wspierające tworzenie i prowadzenie programów lojalnościowych. Dzięki nim klient chętniej wybiera daną ofertę i czuje się lepiej związany z marką. Z ZenCard każdy przedsiębiorca może opracować optymalną strategię programu lojalnościowego jeszcze łatwiej.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ