Serwis samochodu – co powinna zawierać ta usługa i jakich kosztów można się spodziewać?

Regularne serwisowanie samochodu to obowiązek każdego kierowcy. Pozwala bowiem na sprawdzenie i ewentualną wymianę zużytych części, co zwiększa bezpieczeństwo podróżowania. Ważne jest jednak, by wybrać odpowiedni serwis samochodowy – sprawdzony, oferujący kompleksowe usługi w przystępnych cenach.

Od 2010 roku obowiązuje europejskie rozporządzenie GVO, zgodnie z którym producent samochodu nie może wymagać, aby warunkiem zachowania gwarancji była konieczność serwisowania pojazdu wyłącznie w autoryzowanym serwisie. Dlatego każdy właściciel auta może wybrać taki serwis, jaki odpowiada jego oczekiwaniom oraz potrzebom. Ważne jest jednak, by oferował szeroki zakres usług oraz dawał dostęp do dodatkowych udogodnień. Przykładowo korzystając z Autoryzowanego Serwisu Toyota, wszyscy kierowcy mogą skorzystać z usługi Comfort Pay pozwalającego rozłożyć na raty koszty serwisowania pojazdu, odraczając termin płatności pierwszej raty nawet o miesiąc.

Co powinien oferować serwis samochodowy

  • Diagnostyka

Jedną z najważniejszych usług oferowanych przez serwis samochodowy jest diagnostyka. Pozwala na ukrycie usterek auta bez konieczności ingerencji mechanicznej. Jest to możliwe dzięki nowoczesnym testerom diagnostycznym oraz oprogramowaniu.

Diagnostyka może obejmować takie elementy jak m.in.: elektronika silnika, układ kontroli ciśnienia w ogumieniu, zasięg świateł, poduszka bezpieczeństwa, sterowanie pompą w silniku Diesla, klimatyzacja, tablica rozdzielcza.

  • Przegląd układu hamulcowego

Układ hamulcowy stanowi jeden z najistotniejszych systemów mechanicznych pojazdu, od sprawności którego zależy bezpieczeństwo podróżowania. Dlatego w serwisie samochodowym powinnyśmy mieć możliwość przeglądu hamulców weryfikującą m.in. stopień zużycia klocków i tarcz hamulcowych oraz poziom płynu hamulcowego.

  • Geometria kół

Geometria kół jest ważną czynnością, którą wykonuje serwis samochodowy. Sprawdzenie luzów przedniego i tylnego zawieszenia jest istotną kwestią, ponieważ odpowiednie ułożenie pozwala pełną kontrolę nad pojazdem.

  • Sprawdzenie stanu amortyzatorów

Amortyzatory odpowiadają za tłumienie drgań przenoszonych na nadwozie. Ponadto wpływają na wiele innych czynników odpowiadających za bezpieczeństwo i lepszy komfort jazdy. Dlatego zaleca się, by stan amortyzatorów sprawdzać regularnie – najlepiej 2 razy do roku.

  • Wymiana oleju silnikowego

Serwisowanie samochodu może obejmować także wymianę oleju silnikowego, co pozwala przedłużyć żywotność silnika oraz poprawić jego charakterystykę pracy. Często wymiana oleju silnikowego połączona jest z wymianą filtra – pozostawienie starego filtra przy nowym oleju może grozić uszkodzeniem silnika.

Serwisowanie samochodu nie musi być finansowym obciążeniem

Osoby regularnie serwisujące swoje samochody doskonale zdają sobie sprawę, ile to kosztuje. Nie musi to być jednak dużym obciążeniem finansowym – naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom kierowców wychodzi oferta m.in. Toyota Banku. Comfort Pay to usługa dedykowana właścicielom samochodów, obejmująca możliwość rozłożenia kosztów serwisu na dogodne raty. Jeśli chodzi o serwis samochodu, wszelkie naprawy dokonywane są od ręki. Zaś opcja dokonania pierwszej płatności z odroczonym terminem pozwala przygotować się do wydatku. Atutem jest ograniczenie formalności do minimum, dzięki czemu z usługi można skorzystać w krótkim czasie od podjęcia decyzji. Usługa Comfort Pay w zakresie serwisu samochodu przeznaczona jest do klientów indywidualnych oraz przedsiębiorców będących właścicielami pojazdu dowolnej marki, ale korzystającym wyłącznie z Autoryzowanego Serwisu Toyoty.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ