Do niedawna klient był zmuszony pofatygować się do placówki banku. Na miejscu spędzał kilkadziesiąt minut na czekaniu w kolejce, a potem na wypełnianiu formularzy i podpisywaniu stosu dokumentów (oczywiście po uprzednim przeczytaniu każdej strony). W dodatku jeśli bank był zlokalizowany w innym mieście, klient tracił czas i pieniądze na dojazd. Na szczęście dziś otwarcie rachunku osobistego jest równie proste jak wysłanie e-maila. Sprawdź zatem, jak założyć konto w banku bez wychodzenia z domu.

Wypełnij wniosek na stronie wybranego banku

Najpierw znajdź bank, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. W tym celu warto przejrzeć internetowy ranking kont osobistych. Na pierwszych miejscach zestawienia znajdziesz oferty darmowych rachunków, które zapewniają bezpłatne usługi: korzystania z konta, płatności kartą oraz wypłaty z bankomatów. Po wyszukaniu najlepszej oferty otwórz stronę wybranego banku, a następnie kliknij w widget przekierowujący do wniosku o założenie konta. Wypełnij wszystkie wymagane elementy, m.in. dane teleadresowe, dane dowodu osobistego,  nr PESEL. Na koniec prześlij wniosek do banku.

Podpisz umowę z bankiem

Jak założyć konto w banku bez wychodzenia z domu, skoro musisz podpisać umowę z bankiem? Otóż zwykle banki umożliwiają dwa sposoby otwarcia rachunku:

  • bank wysyła umowę kurierem – Ty podpisujesz dostarczone dokumenty i od razu odsyłasz je kurierem
  • bank weryfikuje Twoje dane na podstawie przelewu dokonanego z innego rachunku należącego do Ciebie – przelew stanowi również potwierdzenie akceptacji umowy

W obu przypadkach bank najpierw wyśle umowę e-mailem, aby klient mógł zapoznać się z jej warunkami i regulaminem.

Uwaga: Niektóre banki umożliwiają założenie konta poprzez wideoweryfikację. W tym celu klient musi skorzystać z kamery internetowej, aby pracownik banku sprawdził dowód tożsamości, a specjalny program dokonał porównania wizerunku z dokumentem.

Aktywacja konta

Niezależnie od sposobu, w jaki założysz konto w banku, musisz później dokonać jego aktywacji. W dokumentach otrzymanych od banku znajdziesz login i hasło, za pomocą których zalogujesz się po raz pierwszy na swoje konto. Następnie musisz ustanowić własne hasło (login pozostanie ten sam), stosując się do wskazówek banku – będziesz z niego korzystać już przy kolejnym logowaniu. Oczywiście każdy bank ma własne procedury, dlatego musisz po prostu postępować zgodnie z opisem na pakiecie aktywacyjnym.

Jak założyć konto w banku, przebywając za granicą?

Jak założyć konto w banku, skoro znajdujesz się poza granicami kraju? Po pierwsze – musisz dysponować polskim dowodem tożsamości i mieć stałe zameldowanie w Polsce. Po drugie, możesz bez przeszkód wypełnić wniosek przez Internet. Niestety, jeśli bank nie udostępnia opcji zakładania konta przez przelew weryfikacyjny, musisz czekać na przesyłkę pocztową z banku. Warto jednak wcześniej upewnić się, czy bank wysyła dokumenty za granicę.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ