Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Local SEO, czyli pozycjonowanie lokalne to promowanie stron internetowych w sieci w taki sposób, aby jako pierwsze pojawiały się te z interesującą nas lokalizacją, np. miastem, regionem, województwem. Jest to istotne zarówno z punktu widzenia konsumentów, jak i firm. Google już kilka lat temu w odpowiedzi na potrzeby swoich użytkowników stworzyło specjalny mechanizm, który w oparciu o określoną lokalizację generuje wyniki, które są powiązane z właściwą dla nas okolicą. Użytkownik musi jedynie wpisać w wyszukiwarkę to, czego szuka, np. “mechanik Kraków”, czy “tanie noclegi Sopot” Jakie firmy korzystają na pozycjonowaniu lokalnym? Stworzony przez Google system local SEO sprawdza się dla większości fraz, które zostały zakwalifikowane jako usługi o charakterze lokalnym, takie jak fryzjer, mechanik, restauracja, pub, basen, przedszkole czy szkoła. Hasłem lokalnym może też być fraza, która nie oznacza określonych miejsc, np. „opony" czy „pizza”. Aż 97% wszystkich potencjalnych klientów szuka w Internecie informacji o usługach o charakterze lokalnym. Zależy im, żeby uzyskać ważne dla siebie informacje szybko i rzetelnie. Ekspert z warszawskiej agencji Miromind radzi, że z punktu widzenia przedsiębiorcy ważne jest, aby zwrócić uwagę na linki, które przekierowują do jego serwisu. Jeśli decydujemy się korzystać z pozycjonowania lokalnego, musimy wybierać strony o charakterze lokalnym (np. oficjalna strona danego miasta) i właśnie tam powinniśmy umieszczać swoje linki. Warto też pomyśleć o tym, żeby na naszej stronie www pojawiła się nazwa miasta, w którym działamy, np. w nagłówku lub w prezentowanej treści. Gdy firma wybierze słowa kluczowe i dokona analizy sytuacji na danym rynku, to w kolejnym kroku powinna przystąpić do optymalizacji swojej strony internetowej. Musi ją w taki sposób usprawnić, żeby Googleboty nie miały problemu z przyporządkowaniem nas do konkretnego obszaru, w którym działamy. Godne uwagi jest również skorzystanie z usługi Google Moja Firma jako uzupełnienia działań z zakresu pozycjonowania lokalnego. Za pomocą takiej wizytówki można dostarczyć swoim potencjalnym klientom podstawowych informacji o nas, czyli o tym, gdzie znajduje się nasza firma i jaki jest jej dokładny adres. Opcja ta umożliwia też przekazanie naszych danych kontaktowych, takich jak numer telefonu czy adres e-mail. Pamiętajmy również o tym, że aż 88% posiadaczy smartfonów szuka w Internecie informacji o lokalnych biznesach, a ponad 50% z tych osób w czasie podróży przeszukuje Internet w celu znalezienia informacji o regionalnych usługach. Ankietowani zaznaczyli, że najczęściej chcą się dowiedzieć czegoś o restauracjach, punktach usługowych, salonach fryzjerskich i fitness oraz gabinetach lekarskich w miejscu, gdzie aktualnie przebywają. Korzyści z pozycjonowania lokalnego Niezaprzeczalnym atutem lokalnych firm jest ich bliskość w stosunku do klienta, a tym samym możliwość jego osobistego kontaktu z personelem czy nawet właścicielem. Lokalna firma może też szybko reagować na pojawiające się zmiany w środowisku i łatwo dostosowywać je do potrzeb kupujących. Te zalety firmy mogą wykorzystać podczas promocji swojej strony internetowej, a pozycjonowanie lokalne stwarza im jeszcze więcej możliwości, między innymi: dotarcie do większej ilości potencjalnych klientów z okolicy, gdzie funkcjonują zauważalny wzrost sprzedaży promocję swojego biznesu możliwość zwyciężenia z konkurencją lokalną, jak i globalną. Kiedy pozycjonowanie lokalne nie ma sensu? Trzeba być świadomym tego, że pozycjonowanie lokalne nie jest idealnym działaniem marketingowym wszystkich rodzajów biznesów. Dotyczy to głównie sklepów internetowych, które prowadząc swoją działalność w Internecie, nie mają one potrzeby decydować się na pozycjonowanie lokalne, gdyż oferują dostawę swoich produktów na terenie całej Polski. Dlatego przed podjęciem decyzji musimy zadać sobie zasadnicze pytanie, czy sprzedaż naszych produktów i usług jest ograniczona do konkretnego miejsca lub regionu. Jeśli odpowiemy twierdząco, to pozycjonowanie lokalne jest właśnie dla nas. Warto też pamiętać, że pozycjonowanie lokalne jest tylko jednym z działań marketingowych, które firma może wykorzystać, aby promować swoją działalność w Internecie. Należy jednak indywidualnie dobierać najskuteczniejsze dla naszej działalności narzędzie marketingowe, bo tylko w ten sposób odniesiemy sukces
Local SEO, czyli pozycjonowanie lokalne to promowanie stron internetowych w sieci w taki sposób, aby jako pierwsze pojawiały się te z interesującą nas lokalizacją, np. miastem, regionem, województwem. Jest to istotne zarówno z punktu widzenia konsumentów, jak i firm.  Google już kilka lat temu w odpowiedzi na potrzeby swoich użytkowników stworzyło specjalny mechanizm, który w oparciu o określoną lokalizację generuje...

Gdzie po pożyczkę?

pożyczki
Po pożyczki sięga dziś coraz więcej osób. Czasem wystarczy chwilówka w kwocie do 2000 zł, a innym razem kwota znacznie większa, którą kredytobiorca będzie spłacam nawet kilkanaście lub kilkadziesiąt miesięcy. Zdarza się jednak tak, że komuś bardzo potrzeba zastrzyku gotówki w postaci takiej, czy innej pożyczki, ale żaden bank mu jej nie udzieli przez wzgląd na brak zdolności kredytowej....

Dowód osobisty – najważniejszy dokument do chwilówki

Dowód osobisty
Chwilówki, czyli popularne pożyczki bez zaświadczeń można łatwo brać bez potrzeby okazywania się wieloma dokumentami. Wystarczy tylko dowód osobisty potwierdzający tożsamość osoby wnioskującej o chwilówkę. Chwilówka na dowód – co to za pożyczka? Oferty firm pożyczkowych są bardzo różnorodne. Można wśród nich znaleźć zarówno chwilówki na dowód, jak i chwilówki na raty. Każda z opcji ma swoje wady i zalety, ale...

Kiedy przedawniają się długi spadkowe?

długi spadkowe
Przedawnienie długów jest dla wielu osób szansą na wyjście z problematycznej sytuacji. Oznacza ono, że nie musisz spłacać długu, jeśli minie określona ilość czasu. Warto więc wiedzieć, kiedy przedawniają się poszczególne długi, a szczególnie te spadkowe, które są często najbardziej problematycznymi. Przedawnienie – najważniejsze informacje Można powiedzieć, że każdy dług ma swojego rodzaju termin ważności. Jeśli dany termin upłynie, dłużnik może...

Jak wybrać kredyt hipoteczny?

Jak wybrać kredyt hipoteczny
Na czym polega kredyt hipoteczny i kto może go otrzymać? Czym się kierować, wybierając najlepszy kredyt hipoteczny? Czym jest kredyt hipoteczny? O kredycie hipotecznym słyszał niemal każdy, lecz nie wszyscy wiedzą, czym on dokładnie jest. Otóż kredyt hipoteczny to rodzaj kredytu, w którym zabezpieczeniem zobowiązania jest hipoteka określonej nieruchomości. Hipoteka ta jest ustanowiona na rzecz banku udzielającego pożyczki na mocy użytkowania wieczystego lub...

Jakie dokumenty są niezbędne do kredytu hipotecznego?

Jakie dokumenty są niezbędne do kredytu hipotecznego
Starając się o kredyt hipoteczny, trzeba się zdawać sobie sprawę z tego, że niezbędne będzie przygotowanie odpowiednich dokumentów. Niestety nie jest ich mało, a banki bardzo skrupulatnie podchodzą do tego, by niczego nie brakowało. Dlatego jeszcze przed złożeniem wniosku o kredyt hipoteczny, dobrze wiedzieć, co będzie nam potrzebne. Jakie formalności konieczne przy kredycie hipotecznym? Otrzymanie kredytu w banku nie jest łatwe...

Jak nie wpaść w długi przez pożyczki? Kilka cennych rad

Jak nie wpaść w długi przez pożyczki? Kilka cennych rad
Pożyczkę można dzisiaj wziąć bardzo łatwo. Gorzej z jej spłatą. Wielu klientów firm pożyczkowych spłaca jedne pożyczki bez baz innymi i końca nie widać. Co zrobić, by uchronić się od takiego losu i żyć bez stresu? Pożyczki bez baz – szanse i zagrożenia Możliwość wzięcia pożyczki bez baz wydaje się bardzo interesująca. Nie trzeba przecież w żaden sposób udowadniać, że masz...

Kredyt odnawialny a debet – czym się różnią? Jak wybrać kredyt odnawialny?

Kredyt odnawialny a debet – czym się różnią? Jak wybrać kredyt odnawialny?
Wiele osób uważa, że kredyt odnawialny a debet w koncie to produkty tożsame, tak jednak nie jest. Między nimi jest wiele różnic. Jedno jest pewne, zarówno jeden, jak i drugi kredyt przydaje się w sytuacjach awaryjnych, kiedy potrzebujemy gotówki „na już”, bo coś niespodziewanego się przydarzyło. Co wtedy zrobić – zdecydować się na kredyt odnawialny czy debet w koncie? Co...

Pojazdy dla dzieci – jaki wybrać pierwszy pojazd dla malucha?

jaki pojazd dla dziecka będzie odpowiedni?
Pojazdy dla dzieci nie wychodzą z mody, ciągle jest duże zainteresowanie nimi. Pierwszy pojazd dziecka to spełnienie marzeń o posiadaniu własnego auta. Od najmłodszych lat dzieci uwielbiają bawić się w kierowców, marzą o tym, żeby chociaż usiąść tacie na kolanach i pokręcić kierownicą. Jak wybrać pierwszy pojazd dla dziecka? Rodzaje pojazdów dla dzieci Oferta pojazdów dla dzieci w dzisiejszych czasach jest dość...

Pierwsza pożyczka – jak ją uzyskać i dlaczego nie trzeba się jej bać?

Pierwsza pożyczka
Kredyty mają zarówno zwolenników, jak i zagorzałych przeciwników. Nie warto jednak polegać na zasłyszanych pogłoskach. Pierwsza pożyczka powinna być zaciągnięta z rozwagą i po przeprowadzeniu rzetelnego porównania propozycji pożyczkodawców. Skierowane do młodych ludzi oferty pozwalają na zaciągnięcie zobowiązania, które pozwoli w bezpieczny sposób wkroczyć w świat usług bankowych. 1. Pożyczka dla młodych – jaką ofertę wybrać? 2. Pieniądze w 15 minut...

ZOBACZ TEŻ